Kedves látogató! Ez a weboldal jelenleg szerkesztés alatt áll.
A selfskills.hu oldal ami a működőképes oldalunk, megtudja nyitni ha, a következő linkre klikkel: selfskills.hu.
Köszönjük megértését.

Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, nlp coach, life coach, business coach

Breaking News
Home / EGÉSZSÉG / Hogyan vezesd le a stresszt?
Hogyan vezesd le a stresszt?

Hogyan vezesd le a stresszt?

 

Egy hosszú masszázs, vagy egy hét vakáció csodákat tudna művelni veled. De mi a helyzet ilyenkor, amikor kinn hideg van és nincs időd a relaxálásra? Van húsz tippünk, hogyan tudsz gyorsan, egy percre kikapcsolni.

Számolj

Nem, nem viccelünk. Igen, a szabad egy percedben is számolnod, kell. Számolj hatvantól visszafelé, miközben lassan belélegzel és kilélegzéskor kimondod a következő számot.

Használd a szemeid!

Tedd össze a hüvelykujjad és a gyűrűsujjad. Helyezd ennek a két ujjadnak a csúcsát a homlokod közepére és a szemeiddel próbáld megkeresni a többi ujjad hegyét. Ezt mind két kezed esetében csináld meg. A gyakorlat kicsit esetlennek tűnhet, de ezzel csökkentheted a vérnyomásodat.

Egyél egy aszalt szilvát

A természetes szénhidrátok segítenek megnövelni a szerotonin és a magnézium szinted, aminek remek stressz csökkentő hatása van.

Osztályozz!

Ha egytől tízig terjedő skálán osztályozod a jelenlegi stresszhelyzetedet, az segít annak felismerésében, hogy sokkal nehezebb dolgot is megoldottál már, ami megnyugtat.

Fogj egy játékot

Tarts az asztalodon egy olcsó kis játékot, például egy yo-yo-t vagy egy Rubik kockát és szórakoztasd vele magad, amíg meg nem nyugszol.

Kérj egy ölelést!

Azt hiszem, ezt nem kell megmagyaráznunk. Bárkitől kapsz is egy baráti ölelést, az rögtön kirángat a pesszimista szemléletedből.

Ugrálj egyet

Állj fel az asztal mellől, menj szabad levegőre, vagy benn is maradsz és ugrálj néhányat fel és le, miközben lengeted a karjaid. Ez felélénkíti a vérkeringésed és a gyermek is előbújhat belőled.

Ne csinálj semmit!

A dugó kellős közepén élsz a csúcsforgalomban és azon aggódsz, hogymennyit fogsz késni? Ezt gyorsan felejtsd el, ezzel úgy sem tudsz mit tenni. Inkább hajolj előre és néz fel. Nézd meg, milyenek épp a felhők, vagy csodáld meg azt az épületet, amit eddig sosem figyeltél meg.

Fekvőtámasz indul

Mindig is utáltuk, de mindig is hasznos volt. Húsz fekvő támasszal egészségesen elfáradsz, kiadod a dühöd és a véred is tisztul.

Virtuális vakáció

Adj egy percet magadnak, hogy visszautazz Velencébe, vagy Párizsba. Képzeld el az illatozó croissant-okat, vagy kergesd meg a galambokat a Szent Márk téren.

Igyál egy pohár bort

De ne az alkohol tartalma miatt. Inkább figyeld meg, milyen aromák keveredhetnek benne, vagy találd ki milyen fából készült hordóban érlelhették, esetleg gondold át milyen ételhez fogyasztanád.

Nevess

Erőltesd a nevetést. Csiklandozd meg a gyerekeidet és nevess velük, vagy figyeld a macskád, aki épp a gombolyaggal kergetőzik, vagy csak figyeld azt az esetlen kis galambot tetőn, a lényeg, hogy kacagj.

Gumilabda

Emlékszel még azokra a nagy gumi-ülő labdákra? Hát nem csak ülés szempontjából egészségesebb. Feküdj rá háttal és kicsit mozogj rajta, majd lógasd le róla fejed. Így más perspektívából látod majd a problémáidat.

Hasi légzés

Ez a stresszoldás terhes nőknek nem ajánlott! Végy az orrodon mély levegőt és próbáld ne a tüdődbe, hanem a hasadba jutatni. Figyeld, ahogy a hasad emelkedik, majd szájon át fújd ki a levegőt. Ezt a gyakorlatot ismételd meg többször.

Írd le!

Káromkodnál egyet, de nem lehet? Hát írd le. Vegyél elő egy lapot, vagy nyiss a gépeden egy új munkalapot és a szavakat nem megválogatva írd le a problémáidat.

Rágógumi

A rágógumi megtornáztatja az állkapcsod, aminek izmai a stressz miatt megmerevedtek. Ha ellazítod az állkapcsod a stressz is oldódik majd.

Étcsoki

Ne nyúlj a cukorkákhoz, amik ott lapulnak a fiókodban, azok csak elnyomják a kedved. Válaszd helyette az étcsokoládét, ami tartalmaz elég koffeint, hogy felélénkítsen és természetes stressz oldó hatása van.

Hullahopp

Vedd elő a régi hullahopp karikád, mert bizony ez is oldja a stresszt, ugyanis a csípő és derék izmaiban gyülemlik fel, az állkapocs izmokon túl, a legtöbb merevség, amit mozgással ellazíthatsz.

Rajzolj

A rajzolás elveszi a figyelmed, ezért próbálj valami olyat alkotni, amin sok aprólékos munka van. A sok törődésből még egy műalkotás is kialakulhat.

Csinálj egy flash-dance-t!

Gondolom, emlékszel még a filmre, ha nem akkor gyorsan nézd meg. Vonulj egy kicsit félre az mp3 lejátszóddal és válaszd ki a legpörgősebb számot és az ajtó mögött tombolj rá egy nagyot!

 

forrás:fokuszbanano.hu

ajánlott tréning: http://selfskills.hu/relaxacios-trening/

About Krisztina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>