Kedves látogató! Ez a weboldal jelenleg szerkesztés alatt áll.
A selfskills.hu oldal ami a működőképes oldalunk, megtudja nyitni ha, a következő linkre klikkel: selfskills.hu.
Köszönjük megértését.

Varga Zoltán - NLP Life Coach; kommunikációs tréning, önismereti tréning, nlp coach, life coach, business coach

Breaking News
Home / DIÉTA / Fogyókúrás tipp: Feküdj le időben
Fogyókúrás tipp: Feküdj le időben

Fogyókúrás tipp: Feküdj le időben

alvásPusztán több alvással természetesen nem fogsz lefogyni, de ha időben lefekszel, az besegíthet fogyókúrád betartásában és elősegítheti annak sikerességét, állítják a Coloradói Egyetem tudósai.

Egy új kutatás szerint ha nem alszol eleget, az egészségtelen táplálkozási szokásokhoz vezethet, ami egyenes út a súlynövekedéshez. “Alvás közben senki nem fog lefogyni, a probléma ennél bonyolultabb, de a több alvás mindenképpen segíthet a fogyni vágyóknak” – mondta Kenneth Wright, a Coloradói Egyetem vezető alváskutatója.

Wright és kollégái 16 fiatal, egészséges, vékony testalkatú nőt és férfit figyeltek meg, akik körülbelül két hétig a Coloradói Egyetemi Kórház alváslaborjában éltek. Az első három napban, amíg mindenki hozzászokott az új környezethez, kilenc órát alhattak és csak annyi ételt kaptak, ami a testsúlyuk megtartásához elegendő volt.

Ezután két csoportra osztották őket, innentől kezdve az egyik csoport csak öt, míg a másik továbbra is kilenc órát alhatott. Mindkét csapat nagyobb mennyiségű ételt kapott és bármikor, korlátlan mennyiségben magukhoz vehettek édességeket és egyéb harapnivalókat.

Azok, akik csak öt órát alhattak, a hosszabb ébren töltött idő miatt 5%-kal több energiát égettek el, ugyanakkor 6%-kal több kalóriát vittek be a szervezetükbe, mint azok, akik tovább maradhattak az ágyban.

Akiket korán felkeltettek, többnyire kevesebbet reggeliztek, mint a kilenc órát alvó csoport tagjai, de jelentősen nagyobb arányban álltak neki nassolni vacsora után, ami a diétázók számára a lehető legrosszabb időszak, hiszen ilyenkor a legkönnyebb hízni.

A férfiak és a nők szervezete eltérően reagált a kísérletre, előfordult, hogy a sokáig alvó csoport férfi tagjai felszedtek pár kilót (minden bizonnyal a korlátlan édességfogyasztás lehetősége miatt), míg a nők mind megtartották eredeti testsúlyukat. A másik csoportban azonban a nők és a férfiak is híztak.

Ha fogyókúrázol, érdemes korábban lefeküdnöd, hogy kipróbáld, valóban működik-e ez a módszer és könnyebb-e vele a fogyás. Semmit nem veszíthetsz, még ha fogyás szempontjából nem is válik be, legalább kipihentebb leszel.

About selfskills

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>